Než spustíte placené kampaně, optimalizace, aktivní komunikaci apod., měli byste být připravení měřit výsledky své činnosti, abyste pak posilovali, co funguje, a měnili či vypínali, co je ztrátové.
Bez čeho se určitě neobejdete
Google Analytics
Google Analytics je naprosto zásadní nástroj pro vyhodnocování výsledků. Zaregistrujte se, vytvořte měřící kód pro váš e-shop, vložte ho do e-shopu (v Shoptetu přes Propojení – Google – Analytics) a nezapomeňte:
- Zapnout měření elektronického obchodu (v Analytics Správce vlevo dole – Nastavení elektronického obchodu v pravém sloupci).
- Aktivovat přehledy rozšířeného elektronického obchodu (tamtéž).
- Nastavit správnou měnu (Správce – Nastavení výběru dat v pravém sloupci – Kč pro české e-shopy).
Nástroje, které vřele doporučuji
Google Search Console
Zaregistrujte se, přidejte doménu vašeho e-shopu, ověřte vlastnictví domény (proběhne automaticky, pokud máte přístup do Analytics) a vložte sitemapu vašeho e-shopu (nejčastěji na adrese /sitemap.xml). Pomůžete Google najít a zaindexovat vaše stránky, dozvíte se časem, jaké problémy na webu Google našel a jak si stojíte ve výsledcích vyhledávání.
Seznam Webmaster
Zaregistrujte se, ověřte vlastnictví domény (vygenerujete meta značku a vložíte ji do hlavičky zdrojáku webu, u Shoptetu přes Vzhled a obsah – Editor – HTML kód) a za pár dnů uvidíte, kolik stránek má zaindexovaných Seznam, a jestli se jejich počet zvyšuje.
Collabim
Zaregistrujte se a vložte klíčová slova, na která byste chtěli být dohledatelní. Nejspíš to budou různé podoby názvu e-shopu, kategorií, top produktů, prodávaných značek a obecná slova týkající se prodávaného sortimentu. Collabim bude pravidelně měřit, na jakých pozicích je váš e-shop v neplacených výsledcích vyhledávání na Google i na Seznamu. Collabim je nejspíš nejpoužívanější SEO nástroj v ČR a kromě pozic dokáže pohlídat odkazy, nebo srovnat vaše pozice s konkurencí.
Proč to všechno udělat?
Až do svého týmu přiberete markeťáka nebo marketingovou agenturu, za výše popsané vám bude neskonale vděčný. A když ne, poznáte, že jste narazili na špatného markeťáka. 😉
Přehled kapitol
- 0. fáze – než začnete + check list ke stažení
- 1. fáze – příprava – měřící kódy (právě čtete)
- 2. fáze – zlepšení výsledků zdarma – nastavení e-shopu, základy SEO, Facebook
- 3. fáze – první placené kampaně – zbožáky
- 4. fáze – produktové a další PPC kampaně v Google Ads a v Skliku
- 5. fáze – mailing a další možnosti propagace e-shop
Buďte v obraze
Chcete dostat upozornění na další kapitoly, ale i na další články o marketingu pro e-shopy? Sledujte můj Facebook, Twitter, nebo si objednejte zasílání novinek na váš mail.
Pomůžu vám
Chcete pomoc s internetovým marketingem? Napište na info@vladimirprichystal.cz, nebo zavolejte na +420 604 160 755. Rád se vám budu věnovat.