Předvánoční marketingové tipy pro e-shopy na Shoptetu

Vánoce se blíží, tak jsem si pro vás připravil konkrétní tipy, co můžete vylepšit v reklamních kampaních a v e-shopu samotném, abyste z předvánoční sezóny vytěžili maximum. Článek je určený e-shopům na Shoptetu, pro které je předvánoční sezóna důležitá, ale užitečný může být každému, kdo chce zlepšit výsledky e-shopu.

Doba čtení asi 5 minut.

Základem pro dobré výsledky e-shopu jsou kvalitní produkty, které jsou zajímavé pro lidi a které e-shop prodává za rozumnou cenu. Aby měl e-shop nejen slušné tržby, ale aby také tvořil zisk, je potřeba prodávat zboží se slušnou marží. V předvánočním období je extrémně důležité mít vyřešené skladové zásoby případně dodavatelské vztahy a expedici se vším, co k tomu patří. E-shop může vydělat jen na tom, co má aktivně v nabídce ideálně skladem a co dokáže doručit zákazníkům. Pokud se vyprodají top produkty, nebo e-shopu chybí kapacity v expedici, žádné reklamní kampaně e-shopu nepomůžou. Markeťák může e-shopu pomoct maximálně s tím, že zavčas utlumí či stopne placené kampaně, když e-shop objednávky nestíhá vyřizovat.

Pojďme se podívat, co konkrétně je možné podniknout, aby e-shop zlepšil své předvánoční výsledky. Tipy rozřadím podle marketingových kanálů.

PPC kampaně

  1. Ujasněte si, jak se pozná dobrý výsledek z pohledu podílu nákladů na obratu (PNO) nebo z pohledu návratnosti investice (ROAS) a podle jakých dat budete kampaně optimalizovat. Je vaším cílem udržet PNO pod 10 % (odpovídá ROAS 1000 %), nebo budete spokojení i s PNO 20 % (odpovídá ROAS 500 %)? Budete vyhodnocovat PNO podle dat přímo v reklamních systémech, nebo podle GA4? A budete vyhodnocovat jen celkové výsledky e-shopu, výsledky jednotlivých zdrojů, výsledky kampaní, nebo chcete vyhodnocovat inzerci ještě podrobněji?
  2. Zvyšte rozpočty kampaní a v případě potřeby a dobrých výsledků rozpočty zvyšujte i v průběhu sezóny. U kampaní s automatickou optimalizací např. u Performance Max kampaní v Google Ads se doporučuje zvyšovat rozpočty maximálně o 20 % týdně, ale v případě skokového růstu tržeb je možné rozpočty zvyšovat i rychleji. Po Vánocích spoustu zboží budete prodávat těžko, nebo s výrazně vyšším PNO.
  3. Spusťte kampaně na vánoční či zimní produkty, nebo jim vytvořte samostatnou skupinu podkladů. Třeba kampaně v Google Ads do vyhledávání přináší objednávky, ale také slouží jako zdroj dat pro lepší optimalizaci PMax kampaní.
  4. Do podkladů vložte texty a obrázky s vánoční tématikou. Do titulků a popisů můžete přidat např. info o vánočních balíčcích či garanci doručení do Vánoc. Obrázky s vánoční nebo aspoň zimní tématikou budou určitě úspěšnější než letní obrázky a nejen u oblečení a sportovního vybavení.
  5. Spusťte PPC kampaně v Google Ads, pokud je nepoužíváte. Nejjednodušší způsob spuštění inzerce na Google jsou Shoptet kampaně, které můžete spustit v administraci e-shopu i bez Google účtu. Pokud chcete probrat strategii kampaní, nebo rozdílně v inzerci přistupovat k různým produktům, obraťte se na zkušeného PPC specialistu, který vám pomůže sestavit zadání, podle kterého kampaně nastaví a bude optimalizovat. Mně můžete napsat na info@vladimirprichystal.cz nebo zavolat na +420 604 160 755.

SEO – optimalizace pro vyhledávače

  1. Zkontrolujte hlavní stránku e-shopu a umístěte na ni nejdůležitější produkty např. vánoční balíčky nebo produkty na zimu. Zkontrolovat a doladit doporučuji i titulek stránky pro vyhledávače, meta popis a všechny bannery. Odpovídají tomu, co chcete zákazníkům aktuálně nabízet, co je pro vás aktuálně důležité?
  2. Důležité produkty by měly mít hodnocení, které se propisuje do výsledků vyhledávání na Google a na Seznam. Hodnocení produktů i obchodu si můžete naimportovat z Heureky. Tím, že aspoň dočasně vypnete nutnost přihlášení se a psaní textových komentářů taky můžete nasbírat víc hodnocení, než když budete zmíněné vyžadovat.

E-mail marketing

  1. U mailingu je jednoznačně nejdůležitější posílat maily. Jak jednoduché, že? Pořád existuje velká část e-shopů, které v obavě z toho, že bude mailing dělat špatně, mailing vůbec nevyužívá. Posílejte maily zákazníkům a začněte s tím co nejdřív.
  2. Zapněte automatizaci. Připravit super mail se speciální vánoční nabídkou zabere čas a dost energie. Když ale jednou nastavíte automatické maily k svátku, k registraci zákazníka, automatickou rozesílku novinek, připomínky opuštěných košíků, investujete čas, energii a peníze jednou a mailing bude makat za vás a přinášet objednávky dlouhodobě.
  3. Připravte dopředu několik speciálních mailů s předvánoční nabídkou. Můžete se zapojit do Black Friday, udělat si vlastní dny s dopravou zdarma, rozeslat info o nově přidaných vánočních balíčcích, informovat o garanci doručení do Vánoc atd. Vše, co je pro zákazníky užitečné, jim pošlete. Pokud na to nemáte moc času, pošlete klidně textový mail s jedinou informací. Možná budete překvapení, jak skvělé výsledky přinese mail připravený za 5 minut.

Vyhledávače zboží

  1. Zkontrolujte a posilte zobrazování sezónního zboží. Můžete upravit max. CPC, aby se vyšší ceny za proklik nabízely za předvánoční produkty. Můžete dopárovat to, co je aktuálně důležité. Můžete vánočním dárkům přidat parametry. A tak by se dalo pokračovat. Prostě se s běžnou optimalizací zaměřte na to, co se prodává před Vánocemi. Pomoct vám může audit XML feedu od Mergada.
  2. Nastavte garanci doručení do Vánoc na Zboží.cz. Aktuálně se k tomuto nastavení dostanete v administraci Zboží.cz přes Sortiment – Doprava – Doručení do Vánoc.

Sociální sítě

  1. Prezentujte vánoční produkty, akce, slevy tam, kde se pohybují vaši zákazníci.
  2. Vzpomeňte si, jestli jste někdy dřív neměli funkční spolupráci s influencery nebo jinými projekty. Předvánoční čas je ideální na dřívější spolupráce navázat.
  3. V placených kampaních dejte větší prostor vánočnímu sortimentu stejně jako v PPC kampaních.

Kde si přečíst víc o Vánocích

Články na téma Vánoce si můžete přečíst na Shoptet Blogu.

Rádi vám pomůžeme

Tím, že od září na marketing pro e-shopy na Shoptetu nejsem sám, máme s kolegou prostor i v hlavní e-shopové sezóně pomoct vám s tím, na co nemáte čas, zkušenosti, nebo do čeho se vám prostě nechce. Využít můžete jednorázové nastavení či optimalizaci, ale aktuálně se můžete přidat i k našim dlouhodobým klientům, kterým pomáháme vydělávat peníze a plnit další cíle s tarify od 3 tisíc Kč měsíčně + DPH. Stačí napsat na info@vladimirprichystal.cz nebo zavolat na +420 604 160 755. Domluvíme se, s čím a jak vám můžeme pomoct.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *