Největší zdroje objednávek e-shopů za rok 2024

Přečtěte si, jaké zdroje návštěvnosti přinesly e-shopům v roce 2024 nejvíc objednávek a hlavně nejvyšší tržby. Srovnejte si souhrnná data s výsledky vašeho e-shopu. Zjistíte, kde máte největší možnost růstu.

Zdroje přinášející nejvyšší tržby

Největším zdrojem tržeb e-shopů, kterým se staráme o reklamní kampaně, byly v roce 2024 PPC kampaně v Google Ads a v Skliku. Metodiku najdete na konci článku.

Celkové pořadí zdrojů podle tržeb je následující:

  1. PPC kampaně – 40,8 % tržeb.
  2. Přímé přístupy – 21,4 % tržeb.
  3. Vyhledávače zboží – 14,5 % tržeb.
  4. Neplacené vyhledávání – 12,8 % tržeb.
  5. Sociální sítě – 3,6 % tržeb.
  6. Mailing – 2,5 % tržeb.
  7. ostatní zdroje – 2,3 % tržeb.

Z celkových tržeb bylo 2,1 % v GA4 bez uvedení zdroje.

PPC kampaně

Zdaleka největším zdrojem tržeb jsou PPC kampaně v Google Ads a v Skliku. Z této dvojice přináší Google Ads několikanásobně vyšší tržby než Sklik. Např. u největšího e-shopu, kterému se staráme o kampaně, je to 6,5-násobek.

PPC kampaně v číslech

  • PPC kampaně přináší průměrně 40,8 % tržeb (medián 35,9 %) z toho asi 4,5 % připadá na Sklik a více než 36 % na Google Ads.
  • Podíl na tržbách se pohybuje od 19,2 % až do 56,9 % tržeb.

Přímé přístupy

Přímé přístupy jsou největším neplaceným zdrojem tržeb. Svědčí hlavně o známosti brandu a o tom, jak často se vrací lidi, kteří již e-shop dobře znají.

Přímé přístupy v číslech

  • Přímé přístupy přináší průměrně 21,4 % tržeb (medián 21,2 %).
  • Podíl na tržbách se pohybuje od 8,8 % až do 64,3 % tržeb.
  • Až na jeden e-shop mají všechny e-shopy podíl přímých přístupů na tržbách pod 40 %.

Vyhledávače zboží

Do tržeb vyhledávačů zboží jsem započítal tržby z Heureka.cz a jejích satelitů, ze Zboží.cz, z Favi, Biano, Glami a Srovnáme.

Vyhledávače zboží v číslech

  • Zbožáky přináší průměrně 14,5 % tržeb (medián 7,3 %).
  • 14 z 24 e-shopů má podíl zbožáků pod 10 %, jen 4 mají podíl nad 20 %.
  • Podíl na tržbách se pohybuje od 0,1 % až do 39,7 % tržeb.
  • Až na jeden e-shop mají všechny e-shopy podíl přímých přístupů na tržbách pod 40 %.

Neplacené vyhledávání

Do tržeb neplaceného vyhledávání jsem započítal všechny zdroje s médiem organic. Kromě Google a Seznamu chodí objednávky i z Bingu a pár dalších velmi malých zdrojů.

Neplacené vyhledávání v číslech

  • Neplacené vyhledávání přináší průměrně 12,8 % tržeb (medián 16,5 %).
  • Jen 5 z 24 e-shopů má podíl neplaceného vyhledávání pod 10 %, naopak 20 má podíl nad 20 %.
  • Podíl na tržbách se pohybuje od 1,4 % až do 37 % tržeb.

Sociální sítě

Do tržeb sociálních sítí jsem započítal všechny přístupy včetně placených kampaní na Facebooku, Instagramu, X a Pinterestu.

Sociální sítě v číslech

  • Sociální sítě našim klientům přináší průměrně jen 3,6 % tržeb (medián jen 0,7 %).
  • 17 z 24 e-shopů má podíl sociálních sítí pod 1 % (nevyužívají placené kampaně), naopak jen 2 e-shopy mají podíl nad 8 %.
  • Podíl na tržbách se pohybuje od 0 % (nevyužívá sociální sítě) až do 37 % tržeb (hlavní zdroj tržeb).
  • Nízký podíl sociálních sítě je způsobený tím, že donedávna jsme klientům nenabízeli správu kampaní na sociálních sítích a většina z nich kampaně nevyužívala.

Mailing

Do tržeb mailingu jsem započítal všechny přístupy z mailingových nástrojů (Ecomail, leadhub a další) a z mailových schránek (Gmail, Seznam a další).

Mailing v číslech

  • Mailing našim klientům přináší průměrně jen 2,5 % tržeb (medián 2,1 %).
  • Polovina z e-shopů má podíl mailigu pod 2 % (neposílají pravidelně novinky), naopak jen 1 e-shop má podíl nad 8 %.
  • Podíl na tržbách se pohybuje od 0,4 % do 12,8 % tržeb.
  • Nízký podíl mailingu je způsobený tím, že donedávna jsme klientům nenabízeli pomoc s propojením e-shopu na mailingové nástroje a většina z nich nevyužívala pravidelný mailing.

Ostatní zdroje tržeb

Ostatní zdroje přinesly 2,3 % tržeb. patří sem hlavně přístupy z odkazujících webů mimo výše zmíněné a z affiliate programů (např. ehub).

Zdroj dat pro tento článek

Data pro tento článek jsem vzat z Google Analytics (GA4) našich klientů. Započítal jsem tržby 24 českých e-shopů s celkovými tržbami přes 166 milionů Kč za rok. E-shopy mají v průměru tržby pod 600 tisíc kč měsíčně. Největší e-shop má tržby přes 40 miliónů za rok, nejmenší necelých 450 tisíc Kč za rok. Data jsou za období od 1. 1. do 26. 12. 2024.

Závěr a nabídka

Článek by měl posloužit jako inspirace pro e-shopy, které hledají způsoby, jak zlepšit své výsledky. Pokud s tím budete chtít pomoct, napište na info@vladimirprichystal.cz, nebo zavolejte na +420 604 160 755. Jako poděkování za to, že jste se dočetli až sem, nabízím půlhodinou konzultaci zdarma (rezervace). Ve videohovoru se můžeme společně podívat na váš e-shop, na jeho výsledky, nebo nahlédnout do kampaní. Rád zodpovím dotazy, které si připravíte.

4 odpovědi na “Největší zdroje objednávek e-shopů za rok 2024”

  1. Čtení je to zajímavé, ale trochu si říkám, do jaké míry je taková statistika vypovídající. Pokud se jedna o e-shopy Vašich klientů a Vy jim úspěšně spravujete PPC a srovnávače, pak jejich motivace jít do dalších kanálů (mailing, socky) může být nízká. Takže se může zdát, že pro každý e-shop je nutné mít ppc kampaně a být ve srovnávačích, což tak prostě není. Hodně záleží na sortimentu, fázi, ve které se e-shop nachází. Budu ráda za názor 🙂

    1. Statistika to není vypovídající ale inspirativní. 😉 Máte pravdu, že u klientů správce PPC kampaní by měly nejlíp vycházet PPC kampaně, i když jsem klientům doporučovat spuštění mailingu nebo kampaní na Facebooku. Od října klientům s Luďkem již nabízíme i pomoc s kampaněmi na Facebooku a s mailingem a jejich nasazení jde pomalu. Zajímavé bude, jak se podíly změní během letošního roku. Aspoň teda pro mě. 🙂

  2. Zajímavá data. Velký vliv na reálný výsledek ale bude mít druh spravovaných e-shopů a také prioritizace práce na jednotlivých kanálů během roku. Inspirovalo mě to projít si ga a napříč zaměřením vidím velké rozdíly hlavně u directu a socek.

    1. Je to tak. Já jsem do loňského roku nenabízel správu kampaní na Facebooku, jen jsem doporučoval specialisty. Spousta e-shopů sociální sítě využívala minimálně. U přímých přístupů záleží i na platformě e-shopu, protože každá posílá jinak data do Analytics.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *