Ve chvíli, kdy vám běží reklamní kampaně a vy jistě chcete, aby se vám investice do reklamy vrátila, neměli byste zapomenout na mailing a další možnosti, jak zákazníky přimět k opakovanému nákupu. Nabízí se i řada další možností, kde můžete být vidět.
Mailing
Mailing je stále nejlepší způsob, jak zvýšit počet vracejících se zákazníků a jejich opakovaných objednávek. A také skvělý nástroj k udržení kontaktu se zákazníky za podmínky, že ho děláte dlouhodobě, pravidelně a že posíláte zákazníkům informace, které jsou (můžou být) pro ně užitečné. Pokud nemáte dost zajímavých informací, posílejte zákazníkům newslettery aspoň jednou za čtvrt roku. Každý e-shop má aspoň čtyřikrát do roka nové produkty, výprodej, den dopravy zdarma nebo dokáže poslat doporučení na dárky k Vánocům. Samozřejmě je lepší posílat personalizované maily automatem třeba přes Sambu než všem stejné maily ručně přes administraci e-shopu, ale 80 % úspěchu dělá to, že maily posíláte dlouhodobě a pravidelně. Všechno ostatní už je jen třešnička na dortu. Těch, kteří ladili mailing před spuštění k dokonalosti a pak ho vůbec nespustili, jsem zažil spousty.
PPC kampaně
V článku o základech nastavení PPC kampaní jsem zcela úmyslně nepsal o klasických kampaních do vyhledávání ani o dynamickém remarketingu v Google Ads. Tyto kampaně totiž při nesprávném nastavení dokáží vysát celý rozpočet, který na reklamu máte. A přitom udělat chybu v nastavení je velmi snadné. Svěřte tyto kampaně profíkům, nebo se sami staňte nejdřív profíkem, nasbírejte zkušenosti a pak se do nastavení kampaní pusťte.
Reklama na sociálních sítích
Prakticky všechny sociální sítě nabízí propagaci příspěvků i další reklamní kampaně. Pokud si je chcete vyzkoušet nastavit sami, přečtěte si předtím aspoň pár článků o tom, jak zacílit reklamu a jak zvolit správný rozpočet. A začněte s částkami, u kterých vás nebude trápit, že se proklikaly bez viditelného efektu. Využít můžete i dynamický remarketing tedy zobrazování vašich produktů na zdi lidí, kteří navštívili vás e-shop. Zde je ale mnohem náročnější nastavení a stejně jako u PPC kampaní o bod výše to doporučuji svěřit profíkům. Nejen, že dokáží efektivně využít rozpočet, který na reklamu máte, ale dokáží od začátku využít mnohem lépe potenciál dané sociální sítě než člověk, který nemá zkušenosti.
Propagace na Slovensku
Spousta e-shopů velmi brzy začne kromě ČR prodávat i na Slovensko, kde jsou dosti omezené možnosti inzerce. Slovenské kampaně dobře fungují v Google Ads, kde však nemáte možnost spustit produktovou kampaň. Druhým velkým zdrojem objednávek je Heureka.sk, kde platí podobná pravidla jako na české Heurece. Inzerce může fungovat i bez slovenských textů, ale musíte mít aspoň dopravu na Slovensko a produktové stránky s cenami v eurech. Dobře fungují i slovenské verze Glami, Favi, Biano či Shopalike. Otázkou ale je, jestli je budete moct využít vzhledem k sortimentu, který prodáváte. Každopádně doporučuji nejdřív vyladit vše v Česku a až když nebudete roupama vědět, co dělat, pak řešte optimalizaci inzerce na Slovensku. Většinou vám vydělá víc zlepšení výsledků českých kampaní o 10 % než zlepšení slovenský o 100 %.
Malé zbožáky
Většina vyhledávačů zboží má příznivý podíl mezi náklady a tržbami (PNO), takže jde hlavně o to, kde se vyplatí řešit průběžné výsledky a inzerci optimalizovat, kde má smysl inzerci spustit a nechat žít vlastním životem, a kde nemá smysl ztrácet čas byť jen registrací a dobitím minimálního kreditu. Osobně doporučuji vyzkoušet Shopalike, Hledejceny, Srovname a Cochces a to hlavně větším e-shopům, které mají v nabídce velký počet produktů. Určitě bych dobíjel co nejmíň (často stačí pětistovka) a až podle výsledků bych řešil, jestli se danému zdroji věnovat víc. Všechny zmíněné servery můžou skončit s nulou na kontě objednávek, ale také můžou slušně překvapit.
Přehled kapitol
- 0. fáze – než začnete + check list ke stažení
- 1. fáze – příprava – měřící kódy
- 2. fáze – zlepšení výsledků zdarma – nastavení e-shopu, základy SEO, Facebook
- 3. fáze – první placené kampaně – zbožáky
- 4. fáze – produktové a další PPC kampaně v Google Ads a v Skliku
- 5. fáze – mailing a další možnosti propagace e-shop (právě čtete)
Buďte v obraze
Chcete dostat upozornění na další kapitoly, ale i na další články o marketingu pro e-shopy? Sledujte můj Facebook, Twitter, nebo si objednejte zasílání novinek na váš mail.
Pomůžu vám
Chcete pomoc s internetovým marketingem? Napište na info@vladimirprichystal.cz, nebo zavolejte na +420 604 160 755. Rád se vám budu věnovat.