PMax kampaně se v poslední době staly hlavním zdrojem objednávek pro spoustu a možná i většinu e-shopů. Jejich výsledky můžete zlepšit zvýšením kvality dat zasílaných přes Merchant centrum. Pojďme se podívat jak.
Na konci článku si můžete objednat kontrolu PMax kampaní zdarma.
Výběr produktů do inzerce
Čím méně objednávek e-shop má, tím důležitější je výběr produktů do inzerce. U e-shopu se stovkami objednávek měsíčně algoritmy Google samy celkem spolehlivě utlumí méně důležité produkty a naopak většinu rozpočtu utrácí u produktů, které přináší nejvíc objednávek. Pokud má e-shop jednotky objednávek měsíčně, Google zkouší zobrazovat i produkty jako je nedůležité příslušenství.
Jak z inzerce vyloučit nevhodné produkty
- V administraci e-shopu na Shoptetu přes Propojení – Google – Nákupy – Zakázat export z kategorií můžete vyloučit kategorie. Doporučuji vyloučit jen produkty, u kterých určitě nechcete platit za prokliky. Důležité je správné nastavení výchozích kategorií produktů. Pokud vyberete jako výchozí kategorii Novinky, nepomůže vyloučení kategorie např. Trička, ve které je produkt zařazený, ale která není výchozí kategorií.
- V Mergadu pomocí skrytí konkrétních produktů nebo pomocí pravidel hromadným skrytím produktů např. s cenou pod 100 Kč, nebo značek s nejnižší marží, kde se placené kampaně nevyplatí.
- V Google Ads v PMax kampani u každé skupiny podkladů vybíráte, jaké produkty se budou pro jaké skupiny podkladů zobrazovat. Pokud produkty či jejich výchozí kategorii či značku nepřiřadíte k žádné skupině podkladů, nebudou se zobrazovat.
Štítkování a rozdělení kampaní
V Mergadu a podobných nástrojích můžete produktům přiřadit štítky (g:custom_label_0, g:custom_label_1, atd.). Můžete si do jednoho ze štítků dát například výšku marže (vysoká, střední a nízká marže) nebo cenovou hladinu a v Google Ads spustit 3 kampaně, které mají rozdílné cílové ROAS (návratnost investice). V kampani na produkty s nejvyšší marží nastavíte nejméně přísné cílové ROAS a naopak u produktů s nízkou marží nastavíte nejpřísnější cílové ROAS, případně je do inzerce vůbec nepustíte.
Výhoda nepustit do inzerce některé produkty oproti jejich skrytí v Shoptetu či v Mergadu je v tom, že se produkty budou i nadále zobrazovat v neplacených záznamech. I když takových zobrazení není příliš, je škoda o ně přijít.
Doplnění chybějících informací, opravení chyb
V diagnostice Merchant centra se dozvíte, kolika produktům chybí popis, nebo další informace. Ty můžete doplnit v e-shopu, nebo je aspoň hromadně naplnit z jiných elementů v Merchant centru případně v Mergadu. Například do popisu se dá vložit název, typ produktu (kategorie v e-shopu), nebo důležité parametry např. materiál. Kvalitnější popis můžete vložit v administraci e-shopu, ale taky to bude stát dost času.
Opravit můžete například chybné EAN kódy případně je můžete aspoň odmazat, aby se produkty dostaly do inzerce. Produktům, kterým odmažete EAN kódy je pak dobré změnit element s existencí identifikátoru (g:identifier_exists) na hodnotu false.
Pokud u známé značky Google vyžaduje identifikátor (EAN), který nedokážete doplnit, můžete změnit značku (výrobce) produktu v elementu g:brand např. na název e-shopu. Není to ideální řešení, ale produkty do inzerce dostane.
Úprava názvů produktů do reklam
Velká písmena v názvech
Pokud má e-shop názvy produktů hůlkovým, nebo je většina názvu velkými písmeny, Google může omezit zobrazování produktu. V takovém případě je dobré využít Mergado a hromadně upravit velikost znaků v názvech. Doporučuji využít typ pravidla Změna velikosti písmen a velikost písmen nastavit na Pouze první písmeno velké u slov velkými písmeny delší než 2 znaky. Toto pravidlo přepíše i značku LEGO na Lego, která je správně komplet velkými, ale to je možné vyřešit pravidlem Najít a nahradit.
Značky v názvech
Jednou z funkcí Shoptetu je přidávání značek (výrobců) do názvů produktů v XML feedech pro reklamní systémy, pokud samotný název produktu v sobě značku neobsahuje. To je užitečné hlavně pro párování produktů na Heurece a Zboží.cz. U Google je to často na škodu, protože v Google nákupech se z názvu zobrazuje jen velmi málo znaků. Název by proto měl mít na začátku nejdůležitější slova a ne značku, která je navíc často neznámá. Řešením je odmazání značek ze začátků názvů, což můžete udělat jednoduše v Mergadu pravidlem Najít a nahradit s využitím regulárních výrazů, ve kterém v elementu title dáte nahradit ^%g:brand%\s+ za prázdnou hodnotu.
Je to na vás složité? Pomůžu vám ZDARMA
Jsou na vás doporučení složité, nebo je prostě nechcete řešit? Ozvěte se na telefon +420 604 160 755, nebo mailem na info@vladimirprichystal.cz. Rychlou kontrolu PMax kampaně vám udělám ZDARMA. Navrhnu pak další postup a nabídnu placené služby.