Marketingové tipy pro e-shopy na Shoptetu 07/2019

Každý měsíc pracuji pro několik e-shopů na Shoptetu. V marketingových tipech se s vámi podělím o to, co jsem za poslední měsíc pomáhal zlepšit. Přečtěte si tipy k reklamním kampaním, nastavení e-shopu a celkově tipy ke zlepšení výsledků vašeho e-shopu.

Červencové tipy se se týkají PPC kampaní v Google Ads i v Skliku a mailingu.

PPC reklama

Kredit zdarma do Google Ads a do Skliku

Začínáte s inzercí v Google Ads a v Skliku? Využijte poukázky na kredit zdarma, které dostanete od Shoptetu. Konkrétně můžete získat kredit až 1000 Kč do Google Ads a 2000 Kč do Skliku. Kódy pro dobití krditu zdarma získáte při přechodu na placenou verzi e-shopu případně si je můžete vyžádat u podpory. Podmínkou pro uplatnění kreditů je nový účet V Google Ads či v Skliku. U Google Ads se kredit dobije 31 dnů po vložení kódu. Výše dobitého kreditu odpovídá vaší útratě v tomto období s limitem maximálně 1000 Kč. A pokud byste měli problém se získáním kódu, stačí účet propojit s mým klientským centrem v Google Ads a kredit získáte automaticky.

Výpis sloupců v Google Ads, PNO, zisk

Všimli jste si, že si v Google Ads můžete přizpůsobit svým potřebám výpis sloupců? A že si dokonce můžete nadefinovat vlastní sloupce? Já si u všech účtů do vlastních sloupců přidávám PNO (podíl nákladů na obratu). Pokud ale znáte marži e-shopu, klidně si můžete vytvořit sloupec Zisk a mít v přehledech u kampaní, reklamních sestav, klíčových slov či produktových skupin vypočteno, kolik vám vydělaly peněz.

Nový sloupec přidáte po kliknutí na nabídku SLOUPCE nad tabulkou s výsledky. Pak kliknete na Upravit sloupce a na konci nabídky přes Vlastní sloupce vyberete „+NOVÝ SLOUPEC“. Zadáte název sloupce např. PNO a v metrikách pro PNO vyberete Cena (Výkon) / Hodnota konverze (Konverze). Formát sloupce bude v tomto případě „Procenta (%)“. Po uložení vlastního sloupce ho ještě musíte zatrhnou, aby byl vidět v pravé části stránky ve sloupci „Vaše sloupce“.

Sadu sloupců si můžete uložit a použít i v dalších přehledech nejen u kampaní, ale třeba u reklamních sestav. Bohužel vlastní sloupce není možné použít ve všech přehledech. Například u produktových skupin tato možnost chybí. Místo ní můžete vypisovat sloupec „Hodnota konv. / cena“. Je to převrácená hodnota PNO, takže místo 10% PNO uvidíte poměr 10,0.

I v Skliku existuje možnost nastavit si, jaké sloupce uvidíte, přes Sloupce přehledu. Sklik sice nemá možnost vytvořit si vlastní sloupce, ale nejčastěji používané PNO již je v nabídce Skliku, takže ho nemusíte vytvářet.

Kontrola vyhledávacích dotazů v DSA kampani v Google Ads

DSA kampaně jsou skvělým doplňkem kampaní do vyhledávání. Kontrolujete u nich, na jaké vyhledávací dotazy se reklamy spouští? Já vám to vřele doporučuji. Zvlášť pokud jdou do inzerce všechny stránky z indexu Google, může se stát, že se inzerce spouští na nevhodné dotazy, nebo že se na skvělých výsledcích podílí téměř výhradně jen brandové dotazy. Obojí znamená, že máte další prostor pro zlepšení výsledků.

Rozklikněte DSA kampaň, vyberte vlevo volbu Klíčová slova a pak VYHLEDÁVACÍ DOTAZY v horní části stránky. Doporučuji pak seřadit tabulky podle Ceny od nejvyšší a projít dotazy, které spouští inzerci. Nevhodné dotazy zatrhnete a přes volbu „Přidat jako vylučující klíčové slovo“ je vyloučíte z reklamní sestavy nebo z celé kampaně. Já takto naposledy vylučoval dotazy obsahující „twisto“, protože má klient samostatnou stránku o této platební metodě. A přes přístupy na tuto stránku chodili zbytečně lidi, kteří neměli zájem o nákup v klientově obchodu.

Doporučuji vyloučit i všechny brandové dotazy (dotazy obsahující název e-shopu). Pro brandové dotazy buď založte samostatnou kampaň, která bude připravená pro případ, že by na název vašeho e-shopu začala inzerovat konkurence, nebo je z inzerce úplně vynechte. Pokud jsou brandové dotazy součástí DSA kampaně, kampaň vypadá jako velmi úspěšná, přitom jen sbírá objednávky, které by vám přišly, i kdyby inzerce neběžela.

Zajímavá je možnost vyloučit dotazy v různých shodách a také možnost vyloučit z inzerce konkrétní stránky.

Produktové skupiny v Skliku a jejich aktualizace

Běží vám v Skliku produktová kampaň? A jak máte rozdělené produktové skupiny? Pokud podle cenových hladin, nemusí produktové skupiny aktualizovat. Pokud jsou však produktové skupiny rozdělené podle kategorií nebo podle značek (výrobců), doporučuji zkontrolovat, jestli vám běží inzerce na všechny požadované kategorie či značky. Na rozdíl od Google Ads se v Skliku nespouští inzerce na kategorie či značky, které nemáte zařazené do žádné produktové skupiny. A přiznejme si, kdo z nás na to myslí, když změní název kategorie, nebo když se začne prodávat nová značka? Ono totiž stačí opravit překlep v názvu a už vám produkty z opravené kategorie zmizí z inzerce. A je to škoda, zvlášť když se jedná o důležité produkty, které vám vydělávají spoustu peněz.

V Google Ads změna výchozí kategorie, názvu kategorie či výrobce nemusí znamenat vyřazení z inzerce, produkty se ale přesunou ze správné skupiny mezi „Vše ostatní“, což je skupina, která může být zakázaná, nebo která má nastavenou výrazně nižší cenu za proklik.

Mailing

Kdy posílat newslettery

Posíláte svým zákazníkům pravidelné novinky a nabídky produktů? A zamysleli jste se nad tím, kdy tyto nabídky posílat?

Při poslední kontrole mailingu jsem zjistil, že jeden z klientů posílá přes Sambu maily kterýkoliv den v týdnu v 8 hodin ráno. Když jsem se ale podíval, kolik lidí z mailingu chodí do e-shopu v jednotlivé dny, zjistil jsem poměrně velké rozdíly v návštěvnosti ve středu (17,7 % návštěv z mailů) a v sobotu (10,7 %). Ve středu chodí z mailingu o 65 % víc lidí. A to rozhodně stojí za pozornost. U tohoto klienta se potvrdilo, že nejvíc lidí z mailingu chodí od úterý do čtvrtka. A nejmíň lidí naopak v sobotu. Schválně si zkuste v Analytics vybrat dlouhé období, rozkliknout zdroj, pod kterým máte mailing a jako sekundární dimenzi si nastavit Den v týdnu. Uvidíte, jak se liší výsledky.

Stejně tak je možné podívat se na dimenzi Hodina a zjisti, v kolik hodin do vašeho e-shopu chodí nejvíc lidí z mailingu. Pokud nejvíc lidí chodí z mailingu až večer, je lepší poslat jim maily třeba až v 18 hodin místo ranní 8. hodiny. Opět se výsledky můžou zlepšit až o desítky procent.

Zajímavé předměty mailu

Všimli jste si, že předměty mailů, které posílají ti, kteří se mailingu věnují profesionálně, vypadají úplně jinak, než je běžné „Nabídka pro vás“ apod.? Dobrý předmět přímo láká k otevření newsletteru. Často obsahuje otázku, nějakou záhadu, překvapivou informaci, ale třeba i emotikony. Jestli chcete zlepšit výsledky mailingu, doporučuji si vygooglit tipy, jak napsat zajímavý předmět.

Závěr a nabídka

Na další marketingové tipy se můžete těšit zase za měsíc. Do té doby mi můžete do komentářů napsat, jaký tip pro vás byl užitečný a jaká oblast marketingu na internetu by se měla objevit v příštích tipech.

Pojďme pomoct ostatním

Myslíte si, že je článek užitečný a že by mohl pomoct někomu z vašeho okolí? Sdílejte ho třeba na Facebooku či Twitteru. Můžeme lidem udělat víc radosti, než si dovedete představit. 😉

Nabídka pomoci pro e-shopaře

Chcete zlepšit výsledky vašeho e-shopu? Obraťte se na mě. Stačí mi zavolat na číslo +420 604 160 755, nebo napsat na info@vladimirprichystal.cz. Podívám se na váš e-shop a jeho výsledky, pošlu doporučení a cenovou nabídku, pokud to bude dávat smysl.

Užitečné informace a návody pro e-shopaře

Chcete dostávat na mail aktuální informace ze světa marketingu pro e-shopy? Objednejte si odběr novinek, nebo mě sledujte na Facebooku a na Twitteru.

2 odpovědi na “Marketingové tipy pro e-shopy na Shoptetu 07/2019”

  1. Ahoj, z mé zkušenosti, emotikony v předmětu emailu = z 99% SPAM, takže s tím bych asi byl opatrný…

    1. Martine, děkuji za info. U mých klientů, kteří posílají newslettery i s emotikovy v předmětu, se nic takového neděje. Věřím ale, že riziko označení za spam se emotikony zvyšuje. Přes jaký nástroj maily posíláte?

Komentáře jsou uzavřeny.