Heureka opět zdražuje, co s tím?

Od 12. 2. 2025 bude platil nový ceník prokliků na Heurece. Heureka opět zdražuje a i když je zdražení mírné, e-shopy to nepotěší, pokud neprodávají produkty z několika kategorií, ve kterých se ceny prokliků naopak mírně snížily.

Na úvod napíšu motivaci, která mě vedla k napsání článku. Heureka na konci loňského roku a na začátku letošního sbírala zpětnou vazbu. Zjišťovala, co by se mělo změnit, aby e-shopy byly s inzercí na Heurece spokojenější, aby inzerovaly víc. Podle mě (můžu se mýlit) je hlavním problémem vysoká cena prokliků a tím špatná návratnost investic do inzerce. A tak bych rád upozornil, že se Heureka právě v tomto citlivém bodě vydává opět špatným směrem.

Základní informace k ceníku

Heureka má ceník prokliků rozdělený podle kategorií a podle cen prodávaných produktů. Různá cena za proklik je tedy pro produkty z různých kategorií, ale i pro produkty s různě vysokými cenami. A je dobré dodat, že v ceníku jsou nejnižší možné ceny, které e-shopy platí za proklik do jejich e-shopů. Pokud si nastaví vyšší cenu za proklik, můžou platit i víc. V textu budu používat „min. cena za proklik“.

Zdarma jsou prokliky na všechny produkty s cenou do 20 Kč.

Nejnižší min. cena za proklik 0,13 Kč platí teoreticky pro produkty s cenou od 21 do 50 Kč v kategorii Dětské zboží | Cestování s dětmi | Dětské kočárky a příslušenství | Kočárky. Vzhledem k tomu, že v této kategorii je nejlevnější produkt v ceně přes 1000 Kč a tedy s cenou prokliku 1,97 Kč, těžko říct, kde jsou prokliky nejlevnější.

Nejvyšší min. cena za proklik 43,34 Kč platí pro produkty s cenou nad 200 tisíc Kč v kategorii Bydlení a doplňky | Osvětlení | Svítidla. Svítidel s cenou nad 200 tisíc Kč je aktuálně na Heurece 86, takže zde se jedná o skutečně nejvyšší cenu prokliku.

Průměrná min. cena za proklik, pokud počítám všechny kategorie a všechny cenové hladiny i ty, které nemají na Heurece žádné produkty, vychází na 10,7 Kč.

Jak se změní ceník 2. 2. 2025

Z celkových 9 200 položek v ceníku se zdražilo 1 024 (11,2 %) a naopak zlevnilo 488 (5,3 %).

V průměru se ceny zvýšily o 0,02 Kč (2 halíře na proklik).

Maximální navýšení o 1,12 Kč na proklik je u 4 položek ceníku. Konkrétně u produktů s cenou nad 200 tisíc Kč v kategorii Bydlení a doplňky | Nábytek | Postele a rošty | Postele.

Největší snížení o 0,55 Kč na proklik je u 6 položek ceníku. Konkrétně u produktů s cenou nad 80 tisíc Kč v kategorii Oblečení, obuv a doplňky | Módní doplňky | Hodinky a šperky | Hodinky a příslušenství | Hodinky.

Průměrné navýšení ceny za proklik potkalo kategorie (řazeno dle průměrného zdražení sestupně):

  • Bydlení a doplňky | Nábytek | Postele a rošty | Postele
  • Dílna, stavba, zahrada | Dílna | Elektrocentrály
  • Zdraví ostatní
  • Dětské zboží | Cestování s dětmi | Autosedačky
  • Bydlení a doplňky | Bytové doplňky | Doplňky do kuchyně
  • Dětské zboží | Cestování s dětmi | Dětské kočárky a příslušenství | Kočárky
  • Dílna, stavba, zahrada | Nářadí pro dílnu a zahradu | Nářadí do dílny | Elektrické nářadí | Pily | Řetězové pily
  • Domácí a osobní spotřebiče | Chlazení a topení | Klimatizace
  • Velké spotřebiče | Spotřebiče do kuchyně | Vaření a ohřívání | Varné desky
  • Bydlení a doplňky | Nábytek | Kuchyně | Kuchyňské dřezy a baterie
  • Domácí a osobní spotřebiče | Úklidové spotřebiče | Robotické vysavače
  • Dílna, stavba, zahrada | Stavba | Střechy a komíny | Střešní krytiny
  • Dílna, stavba, zahrada | Dílna | Pneumatická zařízení | Kompresory a příslušenství | Kompresory
  • Auto-moto | Vše pro auta | Nosiče, boxy a koše na auto | Nosiče kol na auto | Nosiče kol
  • Sport a outdoor | Sporty | Fitness | Trenažéry | Běžecké pásy
  • Chovatelské potřeby | Pro psy | Krmivo pro psy
  • Bydlení a doplňky ostatní
  • Oblečení, obuv a doplňky | Obuv | Dětské boty | Dětské tenisky
  • Sport a outdoor | Sporty | Cyklistika | Jízdní kola
  • Jídlo a nápoje ostatní
  • Filmy, knihy, hry | Četba | Učebnice

Průměrné snížení cen za proklik se týká kategorií (řazeno od největšího zlevnění po nejmenší):

  • Domácí a osobní spotřebiče | Péče o tělo a zdraví | Péče o zdraví | Elektrické zubní kartáčky a příslušenství | Elektrické zubní kartáčky
  • Oblečení, obuv a doplňky | Módní doplňky | Hodinky a šperky | Hodinky a příslušenství | Hodinky
  • Hračky ostatní
  • Gaming ostatní
  • Hračky | Stavebnice a kostky | Stavebnice LEGO®
  • Sport a outdoor | Sporty | Cyklistika | Elektrokola
  • Elektronika | Počítače a notebooky | Notebooky
  • Auto-moto | Vše pro auta | Nosiče, boxy a koše na auto | Boxy na auto | Střešní boxy
  • Kosmetika a parfémy | Parfémy
  • Auto-moto | Vše pro auta | Disky na auto | Alu kola

Ceníky ke stažení

Originál ceníky jsou vystavené na webu Heureky.

Tabulku s cenami prokliků a s vypočtenými změnami cen jsem nasdílel na svém Google Disku. Pokud s tabulkou chcete pracovat, udělejte si kopii souboru na vlastní Google disk a libovolně si tabulky upravte. Budu rád, když u tabulky zachováte moje jméno jako autora.

Závěrečné doporučení pro eshopaře

Pokud inzerujete na Heurece a trápí vás zvyšující se ceny prokliku v PPC režimu, vyhodnoťte si výsledky kategorií a případně i produktů a pak snižte ceny za proklik a kde to nejde, vylučte kategorie či produkty z inzerce. Ušetřené prostředky investujte do kanálů s lepší návratností investic – do Google Ads, mailingu případně Facebooku či Zboží.cz.

Další možností je využití Heureka Marketplace. Lidi sice nedojdou až k vám do e-shopu a nakoupí na Heurece, ale objednávky získáte s garantovaným PNO (platíte percentuální provizi), které je většinou výrazně nižší než PNO u PPC režimu, který se platí za prokliky.

Chcete pomoct s optimalizací inzerce na Heurece i jinde? Ozvěte se na mail info@vladimirprichystal.cz, nebo zavolejte na 604 160 755. Pobavíme se o tom, jak vám můžeme být užiteční.

Závěrečné doporučení pro Heureku

Pokud děláte dílčí změny v ceníku jako tentokrát, pohlídejte si, abyste mohli s čistým srdcem napsat, že jste v průměru prokliky zlevnili. Když změníte 16 % položek a prokliky v průměru zdražíte o 2 halíře, nevyděláte na zdražení. Kdybyste místo toho prokliky o 2 halíře zlevnili, neprodělali byste na tom a mohli byste aspoň část eshopařů dostat zpět na svou stranu tím, že pomalu prokliky zlevňujete. A opakuji, že nejde o tuto jednu akci, ale o trend.

Jedna odpověď na “Heureka opět zdražuje, co s tím?”

  1. Super závěrečné doporučení pro Heureku, Vláďo =)

    A doufám, že se ti jinak daří!
    Rád se někdy uvidím, když budeš mít čas a chuť.
    A nejsou to planá slova I mean it 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *