Jak spárovat produkty na Heurece pomocí reportu nespárovaných krok za krokem

Heureka už řadu měsíců poskytuje e-shopům kromě Přehledu spárovanosti i Report nespárovaných produktů, ve kterém najdete doporučené názvy a kategorie pro spárování produktů. Přečtěte si, kde report najít a jak produkty spárovat, pěkně krok po kroku. Návod je platný jak pro českou tak i pro slovenskou Heureku.

Základní informace o Reportu nespárovaných produktů

Report nespárovaných produktů je tabulka ve formátu CSV, ve které jsou informace zasílané na Heureku přes XML feed o všech nespárovaných produktech. Pokud posíláte k produktům i EAN kódy a Heureka má ve své databázi produkt se stejným EAN kódem, najdete v reportu navíc doporučený název a doporučenou kategorii pro spárování produktů.

Report je dostupný pouze pro e-shopy v PPC režimu a generuje se 1x denně přes noc.

Report nespárovaných produktů najdete v levém menu přes Spárovanost produktů – Report nespárovaných produktů nebo přímo na adrese https://sluzby.heureka.cz/obchody/nesparovane-produkty/.

Jak spárovat produkty přímo v administraci e-shopu

Doporučené názvy a kategorie můžete nastavit přímo v administraci vašeho e-shopu. Návod pro Shoptet:

  • Doporučené názvy vyplníte v editaci produktů na záložce Pokročilé do kolonky „Název v XML feedu“. Tím ale bohužel změníte název produktu ve všech XML feedech tedy v XML pro Zboží.cz, Google, Facebook či Glami, což může pomoct i tam, ale ne vždy to musí být ku prospěchu věci.
  • Doporučenou kategorii nastavíte u výchozí kategorie produktu v editaci kategorie na záložce Doplňková nastavení. Bohužel se ale kategorie ve feedu pro Heureku změní i všem ostatním produktům se stejnou výchozí kategorií bez výjimky. Může se tak stát, že změnou Heureka kategorie pro spárování jednoho produktu odpárujete jiné produkty.

Návod pro ostatní e-shopové platformy mimo Shoptet by byl podobný. Jen musíte najít, kde se právě ve vaší administraci nastavuje produktům název do XML feedu a kategorie do XML feedu pro Heureku. Je možné, že na rozdíl od Shotetu budete moct upravit název jen pro XML pro Heureku a že kategorii budete moct upravit samostatně u jednotlivých produktů.

Velká nevýhoda tohoto postupu je v tom, že musíte upravit každý produkt zvlášť, což je dost pracné. A v současné době nevím o e-shopovém řešení, do kterého by se nahrál report nespárovaných produktů třeba i upravený, a které by dokázalo na základě něho hromadně produkty spárovat. Vlastně jsem teď vypsal soutěž o to, komu se to jako prvnímu podaří. 😉

Jak hromadně spárovat produkty pomocí Mergada

Pokud máte ke spárování stovky či tisíce produktů, u kterých díky Reportu nespárovaných produktů znáte přesné názvy a kategorie ke spárování, využijte ke spárování produktů Mergado. Postup je následující:

  1. V administraci Heureky si stáhnete Report nespárovaných produktů.
  2. Otevřete stažený CSV soubor v kódování Unicode (UTF-8), ve kterém jsou jako oddělovače použité čárky.
  3. Seřadíte v tabulce produkty podle sloupce suggestProductName (doporučený název), aby se dostaly produkty s doporučenými názvy na začátek souboru.
  4. Z tabulky odmažete všechny produkty, které ve sloupci suggestProductName mají prázdnou hodnotu.
  5. Z tabulky odmažete všechny sloupce mimo sloupců suggestEan, suggestProductName, suggestCategoryTree.
  6. Tyto 3 sloupce přejmenujete na EAN, PRODUCTNAME, CATEGORYTEXT.
  7. Přidáte sloupec PRODUCT, do kterého naplníte hodnoty ze sloupce PRODUCTNAME a uložíte znovu jako CSV. Pokud byste to neudělali a PRODUCT by neobsahoval PRODUCTNAME, produkty by se nespárovali.
  8. V Mergadu vytvoříte nové pravidlo typu Import datového souboru. Pravidlo můžete aplikovat na všechny produkty. Mergado upraví název a kategorii jen u produktů, které odpovídají EAN kódům z importovaného souboru.
Pravidlo pro import datového souboru v Mergadu
Obr. 1: Nastavení pravidla pro import datového souboru v Mergadu

Výhoda tohoto postupu spočívá hlavně v tom, že najednou připravíte ke spárování stovky i tisíce produktů. Následně stačí jednou za čas stáhnout aktuální Report nespárovaných produktů a nové nespárované produkty přidat do importovaného souboru a naimportovat nový soubor s více produkty.

Do importovaného souboru můžete přidat i produkty z Reportu produktů čekajících na spárování. Zajistíte si i u nich spárování a o dost rychleji, než kdybyste čekali na kontrolu administrátory s nepřesným názvem či kategorií.

Jediným slabým místem tohoto postupu je případ, kdy na Heurece je produktová karta s nesprávným EAN kódem, na kterou by se mohl napárovat váš produkt, který neodpovídá produktu Heureky. Stává se to v poměrně malém procentu případů, ale stát se to může. Ochranou před takovou chybou je kontrola produktů před importem souboru do Mergada. Doporučuji takovou kontrolu udělat aspoň poprvé, když vytváříte pravidlo. Pokud budou všechny EAN kódy v pořádku, je dost pravděpodobné, že i v budoucnu se bude naprostá většina produktů párovat správně.

Závěr a nabídka

Hromadné párování produktů už mi ušetřilo desítky hodin a mým klientům desítky tisíc. Mrkněte do Reportu nespárovaných. Uvidíte, jak moc dokáže pomoct i vám. A když byste si s něčím nevěděli rady, ozvěte se. Společně to zvládneme.

Pojďme pomoct ostatním

Myslíte si, že je článek užitečný a že by mohl pomoct někomu z vašeho okolí? Sdílejte ho třeba na Facebooku či Twitteru. Můžeme lidem udělat víc radosti, než si dovedete představit. 

Nabídka pomoci pro e-shopaře

Chcete zlepšit výsledky vašeho e-shopu? Obraťte se na mě. Stačí mi zavolat na číslo +420 604 160 755, nebo napsat na info@vladimirprichystal.cz. Podívám se na váš e-shop a jeho výsledky, pošlu doporučení a cenovou nabídku, pokud to bude dávat smysl.

Užitečné informace a návody pro e-shopaře

Chcete dostávat na mail aktuální informace ze světa marketingu pro e-shopyObjednejte si odběr novinek, nebo mě sledujte na Facebooku a na Twitteru.