Platíte stejnou cenu za proklik v různých reklamních systémech? Platíte stejné CPC v různých kampaních? Ne? Tak proč platíte stejnou cenu za návštěvy z počítačů, mobilů a tabletů, když vám přináší různou hodnotu? Upravte nabídky podle zařízení a vydělejte víc!
Jak zjistit, jakou hodnotu přináší počítače a jakou mobily
Jakou hodnotu (tržby) vám přinese v průměru jedna návštěva z počítače (desktopu), mobilu a tabletu zjistíte jednoduše v Google Analytics. Ve službě Universal Analytics (klasické Analytics fungující do června 2023) půjdete na Publikum – Mobilní – Přehled. Doporučuji pak zvolit dlouhé období např. rok a přepnout na přehled Elektronický obchod. V posledním sloupci Hodnota na jednu relaci uvidíte, jaké tržby vám v průměru přinese jedna návštěva. Jednoduše si pak můžete spočítat, o kolik vyšší či nižší než průměr je hodnota pro jednotlivá zařízení. Většinou je vyšší hodnota na relaci u počítačů a nižší u mobilů a tabletů, což odpovídá tomu, že lidi na mobilech častěji jen prohlíží a nakupují častěji z počítačů.
Výslekem může vypadat například takto:
Rozdíly ale můžou být ještě mnohem větší, klidně – 70 % u mobilů a + 100 % a více pro počítače (desktopy).
Kde a jak upravit nabídky podle zařízení
V první řadě je dobré uvést, že nižší hodnota na návštěvu (relaci) u mobilů o 19 % nemusí znamenat, že nabídky pro mobily snížíte právě o 19 %. Můžete, ale mohlo by se vám také stát, že přijdete o lidi, kteří sice přímo z mobilu nenakoupí, ale kteří si přes mobil zjistí informace a nakoupí pak z počítače. Pokud je ale hodnota na relaci u počítačů dvojnásobná oproti mobilům, je vhodné platit za přístupy z počítačů víc než za přístupy z mobilů. Získáte tak za stejné peníze „kvalitnější“ návštěvnost a kampaně přinesou vyšší zisk e-shopu.
Google Ads
V Google Ads s úpravou nabídek podle zařízení pracují všechny automatické strategie. Pokud máte spuštěnou např. PMax kampaň se strategií maximalizace konverze s cílovým ROAS, nemusíte u této kampaně úpravy nabídek řešit. U jiných strategií včetně cílové CPA je ale dobré do kampaně úpravu nabídek přidat ručně.
Rozklikněte kampaň, přejděte na záložku Zařízení a upravte nabídky. Pozor na to, že úpravy nabídek pro zařízení je možné nastavit nejen na úrovni kampaně, ale i na úrovni reklamních sestav. Doporučuji nastavit úpravy nabídek jednotně buď na úrovni kampaní, nebo na úrovni nabídek, abyste si úpravu udělanou na úrovni kampaně nepřepisovali na úrovni sestav.
Úpravy nabídek pro zařízení je možné nastavit jak u jednotlivých kampaní, tak i hromadně pro více kampaní najednou. Pro hromadné nastavení stačí rozkliknout nabídku Zařízení v přehledu Všechny kampaně.
Sklik
V Skliku se nastavují úpravy nabídek pro zařízení po rozkliknutí kampaně a kliknutí na tlačítko Nastavení pod názvem kampaně. V boxu Cílení na zařízení je možné nastavit úpravy nabídek pro desktop (počítač), mobil, tablet a multimediální zařízení, u kterého nastavuji většinou snížení nabídky o 90 %, protože nečekám, že by z multimediálních zařízení lidi běžně nakupovali.
Pokud uložíte nastavení kliknutí na tlačítko Uložit a kopírovat nastavení, můžete rovnou zkopírovat nastavení do dalších kampaní.
Zboží.cz
Úprava nabídek pro zařízení se dá nastavit i v administraci Zboží.cz. Z hlavního přehledu půjdete přes Nastavení aukce na stránku Úprava max. CPC a nastavíte úpravu nabídky pro Zboží.cz: Detail produktu – TOP, Výpis a vyhledávání nabídek a obdobně i pro vyhledávání na Seznam.cz.
Na co si dát pozor
Přestože nastavení úpravy nabídek pro zařízení by mělo přinést e-shopu lepší výsledky, je potřeba pamatovat, že takové úprava může přinést i problémy například v těchto případech:
Minimální CPC na Zboží.cz
Pokud máte CPC na Zboží.cz nastavené na minimum a nastavíte úpravy nabídek podle zařízení, může se CPC pouze zvyšovat u zařízení, u kterých máte nastavené zvýšení CPC, ale nemůže se snížit pro zařízení, u kterých jste nastavili snížení CPC. Výsledkem je tedy vyšší průměrná cena za proklik než bez tohoto nastavení. Nemusí to být špatně, ale může zvlášť v případech, kdy zvýšení CPC je ve vyšších desítkách procent či dokonce přes 100 %.
CPC neodpovídá nastavenému max. CPC
Pokud nastavíte vysoké zvýšení nabídek např. pro počítače, může se stát, že budete platit za proklik mnohem vyšší cenu, než jakou máte nastavenou u kampaně, sestavy, produktové skupiny či klíčového slova. Pamatovat byste měli i na to, že se úprava nabídky kombinuje s úpravami nabídek u publik či regionů. Může se tak stát, že se reklama zobrazí člověku, který je z preferovaného regionu, člověku, který je v publiku návštěvníků, a ještě na zařízení, které má nastavené zvýšení nabídky. Cena za proklik se může zvýšit i několikanásobně a správně nastavit cenu za proklik pro danou sestavu či klíčové slovo může být obtížné. Na skutečnou cenu prokliku má totiž vliv ještě víc faktorů, než běžně.
Závěr a nabídka
Přijde vám nastavení úprav nabídek příliš složité, nebo se jím prostě nechcete zabývat? Objednejte si nastavení inzerce u mě! Základní nastavení stojí 2.500 Kč + DPH. Stačí mi zavolat na číslo +420 604 160 755, nebo napsat na info@vladimirprichystal.cz.
Chcete dostávat na mail aktuální informace ze světa marketingu pro e-shopy? Objednejte si odběr novinek.