Úprava nabídek pro počítače a tablety – způsob, jak zvýšit zisk e-shopu v roce 2023

Platíte stejnou cenu za proklik v různých reklamních systémech? Platíte stejné CPC v různých kampaních? Ne? Tak proč platíte stejnou cenu za návštěvy z počítačů, mobilů a tabletů, když vám přináší různou hodnotu? Upravte nabídky podle zařízení a vydělejte víc!

Jak zjistit, jakou hodnotu přináší počítače a jakou mobily

Jakou hodnotu (tržby) vám přinese v průměru jedna návštěva z počítače (desktopu), mobilu a tabletu zjistíte jednoduše v Google Analytics. Ve službě Universal Analytics (klasické Analytics fungující do června 2023) půjdete na Publikum – Mobilní – Přehled. Doporučuji pak zvolit dlouhé období např. rok a přepnout na přehled Elektronický obchod. V posledním sloupci Hodnota na jednu relaci uvidíte, jaké tržby vám v průměru přinese jedna návštěva. Jednoduše si pak můžete spočítat, o kolik vyšší či nižší než průměr je hodnota pro jednotlivá zařízení. Většinou je vyšší hodnota na relaci u počítačů a nižší u mobilů a tabletů, což odpovídá tomu, že lidi na mobilech častěji jen prohlíží a nakupují častěji z počítačů.

Výslekem může vypadat například takto:

Hodnota na návštěvu - ukázka výpočtu
Hodnota na návštěvu – ukázka výpočtu

Rozdíly ale můžou být ještě mnohem větší, klidně – 70 % u mobilů a + 100 % a více pro počítače (desktopy).

Kde a jak upravit nabídky podle zařízení

V první řadě je dobré uvést, že nižší hodnota na návštěvu (relaci) u mobilů o 19 % nemusí znamenat, že nabídky pro mobily snížíte právě o 19 %. Můžete, ale mohlo by se vám také stát, že přijdete o lidi, kteří sice přímo z mobilu nenakoupí, ale kteří si přes mobil zjistí informace a nakoupí pak z počítače. Pokud je ale hodnota na relaci u počítačů dvojnásobná oproti mobilům, je vhodné platit za přístupy z počítačů víc než za přístupy z mobilů. Získáte tak za stejné peníze „kvalitnější“ návštěvnost a kampaně přinesou vyšší zisk e-shopu.

Google Ads

V Google Ads s úpravou nabídek podle zařízení pracují všechny automatické strategie. Pokud máte spuštěnou např. PMax kampaň se strategií maximalizace konverze s cílovým ROAS, nemusíte u této kampaně úpravy nabídek řešit. U jiných strategií včetně cílové CPA je ale dobré do kampaně úpravu nabídek přidat ručně.

Rozklikněte kampaň, přejděte na záložku Zařízení a upravte nabídky. Pozor na to, že úpravy nabídek pro zařízení je možné nastavit nejen na úrovni kampaně, ale i na úrovni reklamních sestav. Doporučuji nastavit úpravy nabídek jednotně buď na úrovni kampaní, nebo na úrovni nabídek, abyste si úpravu udělanou na úrovni kampaně nepřepisovali na úrovni sestav.

Google Ads - úprava nabídek pro zařízení
Google Ads – úprava nabídek pro zařízení

Úpravy nabídek pro zařízení je možné nastavit jak u jednotlivých kampaní, tak i hromadně pro více kampaní najednou. Pro hromadné nastavení stačí rozkliknout nabídku Zařízení v přehledu Všechny kampaně.

Sklik

V Skliku se nastavují úpravy nabídek pro zařízení po rozkliknutí kampaně a kliknutí na tlačítko Nastavení pod názvem kampaně. V boxu Cílení na zařízení je možné nastavit úpravy nabídek pro desktop (počítač), mobil, tablet a multimediální zařízení, u kterého nastavuji většinou snížení nabídky o 90 %, protože nečekám, že by z multimediálních zařízení lidi běžně nakupovali.

Sklik - cílení na zařízení
Sklik – cílení na zařízení

Pokud uložíte nastavení kliknutí na tlačítko Uložit a kopírovat nastavení, můžete rovnou zkopírovat nastavení do dalších kampaní.

Zboží.cz

Úprava nabídek pro zařízení se dá nastavit i v administraci Zboží.cz. Z hlavního přehledu půjdete přes Nastavení aukce na stránku Úprava max. CPC a nastavíte úpravu nabídky pro Zboží.cz: Detail produktu – TOP, Výpis a vyhledávání nabídek a obdobně i pro vyhledávání na Seznam.cz.

Zboží.cz - úprava max. CPC
Zboží.cz – úprava max. CPC

Na co si dát pozor

Přestože nastavení úpravy nabídek pro zařízení by mělo přinést e-shopu lepší výsledky, je potřeba pamatovat, že takové úprava může přinést i problémy například v těchto případech:

Minimální CPC na Zboží.cz

Pokud máte CPC na Zboží.cz nastavené na minimum a nastavíte úpravy nabídek podle zařízení, může se CPC pouze zvyšovat u zařízení, u kterých máte nastavené zvýšení CPC, ale nemůže se snížit pro zařízení, u kterých jste nastavili snížení CPC. Výsledkem je tedy vyšší průměrná cena za proklik než bez tohoto nastavení. Nemusí to být špatně, ale může zvlášť v případech, kdy zvýšení CPC je ve vyšších desítkách procent či dokonce přes 100 %.

CPC neodpovídá nastavenému max. CPC

Pokud nastavíte vysoké zvýšení nabídek např. pro počítače, může se stát, že budete platit za proklik mnohem vyšší cenu, než jakou máte nastavenou u kampaně, sestavy, produktové skupiny či klíčového slova. Pamatovat byste měli i na to, že se úprava nabídky kombinuje s úpravami nabídek u publik či regionů. Může se tak stát, že se reklama zobrazí člověku, který je z preferovaného regionu, člověku, který je v publiku návštěvníků, a ještě na zařízení, které má nastavené zvýšení nabídky. Cena za proklik se může zvýšit i několikanásobně a správně nastavit cenu za proklik pro danou sestavu či klíčové slovo může být obtížné. Na skutečnou cenu prokliku má totiž vliv ještě víc faktorů, než běžně.

Závěr a nabídka

Přijde vám nastavení úprav nabídek příliš složité, nebo se jím prostě nechcete zabývat? Objednejte si nastavení inzerce u mě! Základní nastavení stojí 2.500 Kč + DPH. Stačí mi zavolat na číslo +420 604 160 755, nebo napsat na info@vladimirprichystal.cz.

Chcete dostávat na mail aktuální informace ze světa marketingu pro e-shopy? Objednejte si odběr novinek.